fredag 28 oktober 2011

Chocolate Cupcakes

Ganska nyligen provade jag ett nytt recept på Chocolate Cupcakes som nog är det bästa jag använt hittills och som genast blev en given favorit. Dessa cupcakes blir så himla saftiga och luftiga och med jättegod chokladsmak. Förlåt för att jag säger detta nu, eftersom det ändå är en cupcakeblogg, men frosting känns nästan lite överflödigt eftersom de är så goda som de är utan krusiduller. Men om du nu ändå väljer att förvandla denna lilla bit av himlen till en cupcake (en liten bit av himlen med en ängel på toppen) så hantera dem varsamt så att de inte tippar över eftersom de kommer vara rejält topptunga (top heavy, finns det uttrycket på svenska?), så fjäderlätta blir de!

Trevlig chokladhelg!




Frosting: whipped buttercream frosting (minus anis extract). Till hälften av frostingen tillsatte jag nutella.
Dekorationer är av sugarpaste från FunCakes som jag köpt på Bskafferi men jag har sett att den nu även finns att köpa på Panduro.

Inga kommentarer: