onsdag 16 november 2011

Chocolate Cupcakes med lakrits.

Så här i farsdagstider så tänker man ju lite extra på sin far (Duh!) Och när jag tänker på min far och efterrätter eller sötsaker så vet jag inte om han har någon direkt favorit. Eller om han är så värst förtjust i tårta och kakor överhuvudtaget när jag tänker efter. Kanske glass?  Men jag vet något  som han gillar: LAKRITS. Ju saltare desto bättre. Ställ en skål med saltlakrits framför honom och den försvinner snabbare än du kan säga turkisk peppar.

Här kommer ett par cupcakes som jag tror att min far skulle gilla. Chokladcupcakes med lakritstopping!









Chokladcupcakes med swiss meringue buttercream frosting. Toppat med saltlakritssås. Lakritssåsen stelnar när den kyls.

De bruna formarna kommer från Bskafferi.


Inga kommentarer: