söndag 12 augusti 2012

Cupcake in a jar - grown up version!

Min kära mor har hjälpt oss otroligt mycket i samband med vår andra dotters födelse i slutet av juli. Hon har tvättat, lagat mat, tagit hand om vår andra dotter - skött markservicen helt enkelt. Hon har skämt bort oss rejält och gjort att vi klarat av de första veckorna lekande lätt!

Ett väldigt bra och uppskattat sätt att tacka någon är med något hembakat! Så jag skickade med min mor ett par cupcakes hem på flyget. En glasburk är ett väldigt bra knep för att en cupcake ska behålla både smak OCH form efter en flygtur.

Jag hittade fina glasburkar i rätt storlek på Ica Maxi!

I dem varvade jag chokladmuffins och chokladfrosting. Sen klart för avfärd!

Mamma och hennes sambo njöt av dem tillsammans med ett glas vitt vin. Tydligen var det en riktigt lyckad smakkombination! Men choklad passar väl till allt, eller hur!?! 



Inga kommentarer: