tisdag 28 augusti 2012

Födelsemånadstårta

För en vecka sedan firade vi att den nyaste medlemmen i vår familj blev 1 månad gammal.
 
 
 Jag tog en liten genväg och köpte färdigrullad marsipan, har för mig att det var ICAs egen. Men i detta fall var det inte en lyckad genväg! Den rullade marsipanen är ganska tjock och torr och redan när jag höll på att rulla upp den så blev det en stor spricka. Jag hade gjort en 15 cm tårta med tre lager och trodde att marsipanen skulle räcka till att täcka denna tårta men det gjorde den knappt så det blev många veck längst ner på tårtan.
 
Nästa gång ska jag själv kavla ut sugarpaste och täcka med. Vem vet en vacker dag kanske jag till och med gör min egen sugarpaste som jag kavlar ut och täcker en tårta med!
 
Tårtans insida var hur som helst underbart god så det täckte (!!) upp för utsidan också!
 


Färdigdekorerad med dotterns hjälp!