torsdag 25 oktober 2012

Torsdagstips - Pinterest

Gör ni som jag och surfar runt på en massa bloggar? Det finns så många duktiga kvinnor (och män) som skapar vackra bakverk som hobby eller yrke. I detta surfande ser jag ofta recept eller dekorationsidéer som jag vill pröva och tänker att jag kommer ihåg vilken blogg och vilket recept det är och att jag återvänder senare. Men sen klickar jag vidare, kanske på någon länk till någon som kommenterat och kommer till deras blogg osv osv. Till slut vet jag inte var jag började och sedan när jag väl sitter vid datorn för att hitta ett nytt recept att pröva så är ju minnet som ett stort svart hål. Här skyller jag faktiskt lite av glömskan på att jag har en tre-månaders bebis! Men främst beror det ju på att jag klickat runt så himla mycket att jag glömt. Vid dessa tillfällen är Pinterest ett väldigt bra redskap! Det är som en anteckningsbok med bilder! En anslagstavla helt enkelt. Och detta funkar  till mer än bara recept. Du markerar helt enkelt en bild eller sida du vill spara på din anslagstavla, det kan vara ett recept, en snygg vas du vill köpa, ett klädesplagg, eller vad som helst egentligen. Dessa "Pins" sparar du i olika kategorier, jag har då en som heter recept, där jag spar recept jag någon gång vill prova att baka!
 
Här kan du, precis som på Instagram (där ni kan följa mig som cupcakeshbg), följa olika personer och se vad de "pinnar" och deras egna bilder de lägger upp!
 
Jag följer "Clever Housewife" där man får massvis med bra tips!
 
Till exempel hur du förvandlar din tomma petflaska till en smart återförslutare till din påse med chokladknappar!
 

Tips om hur du smidigt kan vika ihop din halvätna chipspåse!
 
Smart förvaringsidé till dina hårspännen som annars ligger överallt, men när man väl behöver en så hittar man ingen! 
 
 
 
Jag har lagt till en "Pin" på denna blogg om ni skulle vilja pinna den!

Inga kommentarer: